maanantai 21. lokakuuta 2013

Seitsemän veljestä

Viime viikko hurahti ihan normaalin arjen parissa, koulua, päiväunia, tiistaina ja torstaina oltiin uimassa ja iltaisin kavereiden kanssa. Koulussa puhuin Mr. Brownin eli professori Marronen (opinto-ohjaajaa vastaava) kanssa mun lukujärjestyksestä ja koulukirjoista. Mä jätän siis filosofian ja latinan pois, eli tuun vuoden aikana opiskelemaan englantia, tiedettä (eli biologiaa ja kemiaa) matikkaa, fysiikkaa, historiaa, italiaa, taidetta ja uskontoa. Niin ja on mulla myös liikuntaa kaks kertaa viikossa :) koulu antaa mulle vain englannin kirjan ja mun Rotary klubi ostaa muut kirjat mun puolesta.

1. täällä lukujärjestyksissä ei oo aineet vaan niitä opettavien professoreiden nimet /
2 & 3. mun koulunkäynti nykyään... vihot täynnä jotain turhia piirrustuksia / 4. (matikan vihosta) tää tiivistää mun koulunkäynnin aika hyvin...

Lauantaina koulun jälkeen lähdettiin Bororeen Le Cuppoleen, jossa oli joku Rotary-nuorisovaihtokokous. Mun ja Maryn oli oikeestaan turha olla siellä, koska siellä puhuttiin vaan tulevasta vaihdosta (viiden tylsän PowerPoint-esityksen kera), mutta ainakin saatiin puhua ja nauraa keskenämme.. oltiin ehkä vähän epäkohteliaita, mutta hei, me ollaan vaihtareita! Siellä oli myös yks tyttö, joka on ens vuonna luultavasti lähdössä vaihtoon, mutta en hänen kanssaan ehtinyt vaihtaa sanaakaan..

Lauantai-illalla mentiin extempore kaveriporukan kanssa syömään pitsaa da Pippoon (Bortigalin pizzeria, omnom)! Mulla ei ollu kameraa joukossa taaskaan, mutta pitsa oli hyvää niinkuin aina ja seura vielä parempaa :) seura parani entisestään, kun Mary tuli mukaan! Mary siis nukkui meillä lauantaiyön (ei me kyllä kauheesti nukuttu, tultiin kotiin puol kaks, että ehkä joku neljä tuntia kaikenkaikkiaan), koska sunnuntaina kuuden maissa lähdettiin ajelemaan saaren eteläpäätä kohti, suunnattiin lähelle Cagliaria. Tiedossa vaellusta Sette Fratelli -nimisillä vuorilla! (Ja Sette Fratelli on suomeksi siis Seitsemän veljestä!! u know, se kirja)


Koko päivä oli sateinen ja maisemia ei päässyt kauheesti kattelemaan kun sumua oli joka paikassa, mutta välillä se väistyi sen verran että sain pari hyvää kuvaa otettua :) Vaellettiin siis sellaset 10 kilometriä ja välillä oli niin pitkiä pätkiä jyrkkää nousua että meinas toivo loppua, mutta me selvittiin! Välillä oli aika extreme-olosuhteet kun laskeuduttiin alas vuorilta, mutta se oli vain hauskaa! Kun oltiin takaisin kotona menin kyllä ihan iloiten suihkuun, hehheh..

Tänään en sitten mennyt kouluun, kun olin niin väsynyt eilisestä reissusta.. nukuin samantien kahteentoista, mutta kyllä se uni maittoikin :D eipäs mulla sitten tällä kertaa muuta, ciao!

6 kommenttia:

  1. Meillä oli viikonloppuna inbound leiri meidän ja Lapin piirien kanssa ja näin taas Camillaa :) Hyvin on tuntunu viihtyvän ja kertoi, että sä oot viihtyny hyvin siellä ja että sen perhe tykkää susta paljon :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, mä kuulin teidän leiristä! ja näin joitain kuviakin, on niin hassua että siellä Suomessa on jo niin kylmä ja lunta kaikkee, haha :D voih, kiva kuulla että ne oikeesti tykkää musta etten oo ihan kamala :o

      Poista
  2. oot aika ketku! mä ihan jo luulin että sun on pitäny lukea sielä seittemän veljestä tuon otsikon perusteella XD

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ahahhaaa, mä luen kuule Liisa Ihmemaassa -kirjaa italiaksi/enkuksi, jätän ton 7 veljestä sit kolmoselle ;)

      Poista
  3. Mäki olin ihan että "mitääääääh:D" ku luin ton otsikon, mutta puhuitki jostain vuorista.:b ja sun koulunkäynti kuulostaa kauheen rankalta (t. koulussa vähintään 11-16 tuntia päivästä), tai noi sun tunnit ainaki:o jaja mitä on latino? vai tarkotitko latina?:Dd

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oho kappas joo, ihan latinaa tarkotin, mutta kun se on italiaksi latino XD ehhehee, joo, mä en tajua miten jaksan tätä koulua... no ei, mutta oikeestaan mä tekisin mieluummin jotain kuin vain istuisin, kun se on niin tylsäääää!

      Poista