sunnuntai 22. joulukuuta 2013

Kuulumisia: Joulu-edit

Kaksi päivää jouluaattoon ja vielä ei tunnu yhtään joululta. Tai ei, oikeastaan tänään tuli kyllä vähän sellaista jouluntunnetta ekaa kertaa!


Kun mä viime viikolla tulin yks päivä koulusta kotiin, joulukuusi oli ilmestynyt olohuoneeseen!


Leivottiin tänään pipareita...


... ja pullia!
Tässä vaiheessa alkoi tosissaan jouluttaa! Pullista tuli samanlaisia kuin Suomessakin, mutta piparit oli ehkä vähän hassunmakuisia, mutta silti hyviä. Suurimmaksi osaksi varmaan johtui siitä, että käytettiin ihan kunnon vaahterasiirappia eikä sitä tummaa siirappia, mitä me käytetään leipomiseen Suomessa :)


Meille tehtiin myös tuo seimihöskä, jonka nimeä on oo vielä kolmessakaan päivässä saanut mieleen suomeksi. Italiaksi presepe. Vähän isompi kuitenkin, mitä oon tottunut. Äiti kertoi, että yks bortigalilainen oli tehnyt juuri tuon samaisen seimihöskän pihalle, tyyliin koossa 5x5 metriä.. :o


Meillä oli perjantaina kuoron esiintyminen koulun joulukonsertissa. Laulettiin White Christmas, Imagine ja We Are The World. Ja mun piti juontaa julkisesti italiaksi! Mulla oli siis vain yks "repliikki", mun piti lukea lapusta muutama fakta We Are The World -laulusta, ja kaikki kehui mun lausumista, ehehhee, oon niin paras!! (okei pari ihmistä kehui lausumista, ei läheskään kaikki ja en oikeesti oo paras). Mutta tultiin tosiaan hostäidin kanssa kotiin vasta puoliyhdeltä.. koulunkin joulujuhlat Italiassa on vähän eri luokkaa :p


Eilen Santa Mariassa oli lounas ja siellä oli myös Nuoron (provinssin) presidentti ja mä olin mukana tarjoilemassa. Mä olin aiva jännityksissä, koska en oo kauheen hyvä tarjoilemaan, mutta kai munkin pöydässä olleet saaneet ihan kyllikseen syötyä. Söivät siis eilen mm. sikaa, joka paistettiin tolleen siististi!


Joulupaketti, joka on mun isän siskon perheeltä :) toi uusi Reissumies oli niiin hyvää (varsinkin mun hostisän tekemän juuston kanssa, lämpösenä, juusto sulaneena, mm'mm)! Eikä tossa Fazerin sinisessäkään mitään valittamista ollut..


Koska en oo tajunnut ottaa kuvia Pandorosta, Panettonesta tai suklaa Panettonesta niin piti ottaa kuvat Googlesta :o Italialaisia jouluherkkuja, jotka on ihan älyttömän hyviä! Maistoin itseasiassa eilen ensimmäistä kertaa tota suklaa panettonea ja menetin sydämeni!

Yritän palailla taas mahdollisimman pian Prahan postauksen kanssa, mutta saa nähdä löytyykö aikaa ja viitsimistä :p Ciao!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti