perjantai 6. joulukuuta 2013

Kuulumisia

Koska mulle ei taaskaan ole tapahtunut mitään sen suurempaa, teen taas tälläisen vähän random-postauksen, kuulumisia vähän tältä viikolta :)


Maanantaina oltiin hostäidin ja -veljen sekä Maryn ja Christellen kanssa katsomassa Nälkäpeli Vihan liekit (toisin sanoen Hunger Games La Ragazza di Fuoco) joka täytti, tai oikeastaan ylitti, odotukset! Myös sen suhteen, että ymmärsin oikeastaan kaiken (leffa oli siis italiaksi ilman tekstityksiä), joitain sanoja lukuunottamatta. Mutta siis ymmärsin aina, että mistä puhuttiin :) nyt innolla odottamaan kolmatta!


Nimenomaan, NAM! Ja kyllä, ne on Salmiakki Aakkosia! Kun aloitin kuoron, tutustuin yhteen tyttöön, joka oli viime kesänä yhden kuukauden Suomessa, ALAVUDELLA!! Siis ihan mitättömän lähellä Kurikkaa! No kuitenkin, hänellä oli sitten puolipussillista salmiakki jäljellä, koska hän ei niistä tykkää ja mä sain sitten sen♥ puolipussia hupeni aika nopeasti, vaikka kyllä mä niistä yritinkin nauttia.. :b


Ostettiin eilen mulle uutta väriä, värjätään mun hiukset Prahan reissun jälkeen vähän punertaviksi :)


Alotin lukemaan Viisasten Kiveä italiaksi! Jos en olisi lukenut kirjaa suomeksi n. kymmentä kertaa en varmaan ymmärtäisi yhtä paljon kuin nyt ymmärrän. Aika tylsistyttävääkin tota on lukea, kun oikeesti muistaa ihan jokaisen pikku yksityiskohdan mitä tapahtuu.. Ehkä seuraavaksi luen sitte Kuoleman Varjelukset, koska sitä en varmaan muista niin hyvin ja se meiltä löytyy ainakin kotoa :)

ps. toi kirja on niin söpö, KOSKA KUVAT!!
pps. Dumbledoren nimi ei ole Dumbledore, vaan Silente, WHAT?


Alotin uuden sarjan, Pretty Little Liars. Vaikuttaa ihan ookoolta, koska pitäähän mulla olla joku korvaava, kun nyt kun sain kirittyä Supernaturalin ajan tasalle, ja pitää odotella SPN:n ja New Girlin jaksoja aina sen viikon..


Sunnuntaina lähtö sitten Prahaan, jeeijj!! Oon ollut oikeestaan koko viikon vähän kipeenä, toivotaan että paranisin ylihuomiseen mennessä melkein täysin, en millään haluaisi olla kipeenä reissussa..

En muuten millään voi uskoa, että vajaan 20 päivän päästä on joulu! Mulla ei oo vielä yhtään joulumieltä, jouluvaloja ei oikeastaan näy vielä missään, joulukalenteria mulla ei oo (muutakuin mun lukemissa blogeissa, hehee) ja muutenkin, ei joulu vaan voi olla samanlainen täällä. Mutta toisalta, sen takiahan se onkin mahtavaa, saan kokea sardinialaisen joulun :) nyt nukkumaan flunssa pois, ciao!

8 kommenttia:

  1. Mahtavaa sarjaa oot alannu seuraamaan! ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. hihii, kiva kuulla, kyllä toi aika kutkuttavan hyvältä vaikuttaakin! :)

      Poista
  2. voi hehe, eksyin jotenki tänne sun blogii ja oon lueskellu :D eka oli sillee "kiva täähä on sieltä sardiniasta mistä se meiänki vaihtari on kotosin"... "hetkonen täähä on sieltä bortigalista" "HEEETKONEN täähä elina on sen meiän vaihtarin fb kaverikin." että tämmösiä sattumuksia :) mut kiva blogi!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ai ootko sä Camillan toisesta hostperheestä? :) Hahah, kyllä tää maailma vaan on pieni :b

      Poista
    2. en oo, mut samassa koulussa :)

      Poista
  3. Moikka! Löysin sun blogiin tuolta vaihtari foorumin kautta, olen lueskellut sun blogia läpi ja kivalta näyttää! :)Oon varmaan selaillu kaikkien Italia vaihtareiden blogeja, koska itse yritän tässä päättää haenko Italiaan vai en.. Oon aika myöhässä hakemassa, mutta vielä on tilaa Italiaan, olen miettiny piiitkään mutta en tuu mihinkään päätökseen, mietin että ku olen kaksoistutkinnossa se kestää 4 vuotta nii mietin että jos oon vuoden poissa se kestää 5 vuotta, niin en haluaisi olla niin pitkään, mutta tuo ei ole ehkä se isoin miettimis juttu vaan se että kuitenkin vuoden olis poissa "suomi elämästä" nii olisi jotenkin outo lähteä vain ja sitten palata takaisin samaan paikkaan mutta kuitenkin kaikki on erilailla. Koko ajan on sellanen että joku päivä ei haluis lähtee mutta joskus on silleen eikä pakko päästä... niin ja vielä tässä on se että en tiedä ketään vaihtaria joka olisi lähössä kolmantena vuotena. Sori kun tälläinen pitkä viesti sinun blogiisi nyt tässä kirjotin :D mutta olisi kiva kuulla mitä sä ajattelit kun olit hakemassa?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Moi ja kiitti, kiva jos näytti kivalta ;)

      Okei, eli ihan ekaksi haluan sanoa, että onhan niitä lyhyempiäkin vaihtoja: rotareiden kautta ei oo mahdollista lähteä esim. kuuden kuukauden vaihtoon, mutta kesävaihtoon (kestää n. kuukauden) ja leirivaihtoon (viikko perheessä ja viikko leirillä) kyllä. Sitten on ne muut järjestöt, Lions, EFS, AFS... ja niiltä löytyy eripituisia vaihtomahdollisuuksia :) Yks mun kaveri teki niin että opiskeli Argentiina-vuodensa aikana ja teki lukion kahdessa vuodessa, mutta se taitaa olla sulle vähän liikaa jos oot jo valmiiksi kaksoistutkinnossa..

      Mun kaveri on lähdössä ensi vuonna vaihtoon, joten se että oot kolmosella ei vaikuta mihinkään :)

      Mä itse olin varma siitä että haluan lähteä ja vaikka välillä tuli semmosia hetkiä, että en niin paljon halunnut lähteä, mä tiesin kuitenkin että mä haluan vaihtoon. Varsinkin kesällä, kun lähtö vain läheni lähenemistään mä ajattelin että "mitä hittoa mä oikein oon tekemässä, en mä pärjää yksin, mä jään vaan kotiin". Mutta mä oon niin onnellinen että päätin tehdä tämän, on ollut ihan mahtavaa!

      Ja nojoo, kaikki muuttuu vuoden aikana, sä muutut, sun kaverit Suomessa muuttuu.. Mutta mitä sitten? Kaikki muuttuu kuitenkin jonkun verran. Sä vain olisit seuraamassa sitä muutosta, jos et oisi vaihdossa :D

      Mutta jos oot kahden vaiheilla, niin mä kyllä kannatan vaihtoon lähtemistä! Sun täytyy kuitenkin tuntea ittes tarpeeksi hyvin, että tiedät että oot valmis lähtemään. Ja sun pitää haluta lähteä. Ikävä tulee jonkun verran, mutta taas vuoden päästä pääset takasin kotiin. Ja vuosi on loppujen lopuksi lyhyt aika. Mä oon ollut täällä jo neljä kuukautta ja aika vaan lentää!

      Toivottavasti auttoi edes jonkun verran ja jos sulla on vielä jotain kysyttävää, niin multa saa kysyä ;)

      Poista
    2. Oon ihan kokonaan unohtanut vastata tähän, mutta juu kiitos auttoi! Itse asiassa eilen oli haastattelu vuoden vaihto-oppilas ohjelmaan ja todennäköisesti Italiaan! :) Nyt vaan odotan että milloin kuulee että onko hyväksytty vai ei... Oon miettiny ja miettiny ja miettiny tätä asiaa - ehkä tässä on se mun ongelma oon miettiny liikaa tätä. Tällä hetkellä oon todella innoissaan lähtemässä mikäli pääsen, tänään vain on tullu sellainen tunne että hei ehkä tää onkin mun juttu :D vähä ehkä myöhässä mutta kuitenkin. Pitkän oon miettiny, mut aina oon halunnu, mutta uskallusta ehkä ei ole riittänyt, nyt oon vaan innoissaan ja odotan kuumeisesti tietoa että onko hyväksytty vai! :) toivottavasti tämä into pysyy eikä tulisi mitään paniikki kohtauksia eikä second guessing ajatuksia!

      Poista