perjantai 29. marraskuuta 2013

Wassup?

Koska mulla ei oo instagramia en voi tehdä instagram-koostetta, joita näkee nykyään melkein joka blogissa, mutta tein kuvakoosteen kuvista, joista ainakin osa on otettu kännykällä! Sovellan tätä myös vähän siten, että selittelen asioita väliin, koska muuten asiat jäisivät vähän epäselviksi.. :b



Oli ihana tulla kotiin, kun kannettavan päällä oli ilmestynyt kirjekuori! Kun lueskelin Costumea pari päivää myöhemmin, juttelin samalla mun hostperheen kanssa. Sitten kun mä katoin yhtä mainosta mä melkein pelästyin, koska se olikin suomeksi XD tää suomeksi/englanniksi/italiaksi ajatteleminen ja puhuminen on kyllä tosi hämmentävää!



Viime sunnuntaina oltiin Nicolen ja Giordanan kanssa paikallisessa kahvilassa. Cioccolata ei ole kaakaota, vaan vähän niin kuin sulatettua suklaata. Joo, ei siis semmosta litkua vaan aika jähmeää nestettä. Se on niiiiin hyvää. En oo vielä maistanut valkosuklaa-cioccolattaa tai pähkinä-maitosuklaan makuista, mutta innolla odotan♥



Eli maanantaina ei ollut koulua, koska koulun siivoojat olivat lakossa. Kiva yllätys maanantaiaamuna "mennä kouluun" kun ei sitten tarvinnutkaan! Hengailtiin sitten koko päivä Macomerissa, tulin kotiin ja illalla menin takaisin Christellen ja Lucan (poika siltä mun ekalta luokalta) kanssa. Toi kahvi oli älyttömän hyvää (ei kyllä voita cioccolattaa), en muista sen nimeä, mutta suklaista se ainakin oli :3



Tiistaina lähdettiin isolla porukalla koulusta Oristanoon (läheinen kaupunki, ehkä tunnin matka) teatteriin, ja tossa kuvassa ollaan "aamupalalla". Oli tarkoitus syödäkin jotain, mutta kaikki pastat (pasta tarkottaa myös sellasia.. ööh, makeita "pasteijoita". En mä osaa selittää! Vähän niin kuin pullia, mutta ei lähelläkään. Joo, makea pasteija taitaa olla paras selitys) mutta kaikki oli loppu :( Joten juotiin sitten vain kahvit (+ mä söin croissantin joka mulla oli mukana, muahhahhaaa!)

Itse teatteriesityksestä en ymmärtänyt kauheesti, mutta se kertoi Danten matkoista helvettiin, kiirastuleen ja taivaaseen. Eli näytelmä oli Danten joskus kauan sitten kirjoittaman kirjaan pohjautuva. Mitä nyt siitä sain irti, niin oli se ihan hyvä ja siinä oli pari tosi hienoa tanssiesitystä.



Mietin kauan että kehtaanko laittaa tuota ekaa kuvaa tänne blogiin ollenkaan... ehheheh, siinä näkyy siis mun matikan koe. Ei sillä, kyllä pari mun luokkakaveriakin sain jonkun viisi pistettä, mutta onhan toi aika säälittävää. Mä en kyllä tiennyt, että mun pitää toi kyseinen koe tehdä, enkä muutenkaan ole ymmärtänyt matikan asioita oikeestaan ollenkaan, mutta silti.

Ja toi toinen kuva on toissapäivältä, kun käveltiin Bortigalissa ja sitten yhtäkkiä tiellä on järkyttävän suuri jalanjälki (tosta kuvasta ei kauheesti erota, mutta aika suuri se oli)!

----------------------------

Pari tuntia sitten tulin Macomerista. Ensin olin puhumassa erään tulevan vaihtarin vaihtojutuista hostäitin kanssa ja jäin sitten extempore kahville Ludovican ja hänen poikakaverinsa kanssa. Ja jee, huomenna ei koulua, koska meillä on joku mielenosoitus tai vastaava! :o kamera joukkoon siis! Ja hauska sitten vaan jatkuu, huomenillalla on kahden tytön yhteiset 18v. synttärit, hihiii :) Vaatekriisi vaan meinaa uhkaavasti pukata päälle...

ps. Maanantaina katsomaan Nälkäpeliä hostäidin ja -veljen + Maryn kanssa!
pps. Reilun viikon päästä lähtö Prahaan, iiik, oon innoissani!!

2 kommenttia:

  1. hei se Inferno-kirja on just noista Danten matkoista helvettiin kai:DDD ja varmaan sä lähet taas johonki:o

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. AI OKEI hihiii, nyt mä haluan lukee sen vielä enemmän! ja joo, kyl mää lähen ;)

      Poista