perjantai 15. marraskuuta 2013

Quando una stella muore

Ciao ciao ciao! Päätin tulla kirjoittelemaan kuulumisia ennen Firenzeen lähtöä, ettei tauko veny ihan hirmuisen pitkäksi :) lähtö on siis ylihuomenna ja bussi lähtee koulun edestä klo 05:00, ehheh, sunnuntaiaamua innolla odotellessa...


Viime lauantaina Christelle (kanadalais-vaihtari) tuli koulun jälkeen meille. Me katottiin New Girlin 3. tuotantokauden jaksot läpi, ollaan molemmat ihan rakastuneita siihen ja saatiin kyllä taas naureskella kunnolla.. Viiden, puoli kuuden aikoihin lähdettiin Lacesa-nimiselle juustotehtaalle, jossa mun iskä on töissä! Siellä oli jonkinlainen konsertti, mä en muista tuon duon nimeä, mutta laulut oli sardoksi ja muutama niistä oli kyllä ihan hyväkin :) ei mitään bilemusaa, mutta olihan se konsertti sardoksi juustotehtaalla (siellä tilassa, missä oikeesti tehdään juustoa.. haju oli kyllä sen mukainen!) oma kokemuksensa :D konsertin jälkeen saatiin vielä maistella juustoja ja niiden seurana oli kaikenlaista muuta herkkua, että kyllä vaihtareiden kelpas siellä mussuttaa ;)

Bongasin myös tutun nimen juustotehtaan laitteista! Tetra Pak, joka lukee aina maitopakkauksissa ja muissakin pakkauksissa. Mun isä kertoi mulle ennemmin, että tehtaalla on suomalaisia laitteita, mutta nyt kun googlasin niin yhtiö on kuulemma ruotsalaisperäinen. Noh, ei ihan mutta melkein, ollaanhan me joskus oltu samaa maata :D


Christelle lähti suoraan konsertista kotiin hostvanhempiensa kanssa, mutta mulla oli konsertin jälkeen tiedossa mun "serkun", Maria Antonellan synttärit! Samalla juhlittiin myös kahden muun synttäreitä, ylemmässä kuvassa olevan Giorgion ja jonkun toisen miehen, joka ei ollut päässyt paikalle :D syötiin perheen ja ystävien kanssa päivällinen ja päälle kakkua (toi täytekakku oli ihan huikee! ja oli se myös hyvää, omnom) ja tanssittiin vähän ballo sardoa ja toiset lauloivat karaokea ilman toimivia mikkejä. Toi alimmainen kuva on muuten ainoa (järkevännäköinen) todiste, että mäkin olin paikalla :D


Tehtiin tässä pari päivää sitten äitin kanssa Nutella-piirakka. Joo. Nutella-piirakka. Oli yhtä hyvää, miltä näyttää, vaikka täytyy kyllä sanoa, että ehkä mä tykkään Nutellasta enemmän vaan sellaisenaan. Mutta ei kyllä tuossakaan mitään valittamista ollut!


Nutella-piirakasta siirrytäänkin sitten tähän päivään. Ja pakettiin joka saapui Suomesta♥ ruisleivän, irtokarkkien, suklaan, sukkien, heijastimen, hammastahnan ja ruissipsien lisäksi, lisää vaatteita ja tennarit (koska mun sinisien tennareiden pohjissa on valtavat reiät :D:D). Oh mio dio, mä oon niin onnellinen tällä hetkellä! Suomalainen irtokarkki on niin hyvää (myös mun veli ja äiti tykkäsivät ;)) t. minä, joka söin jo kunnon annoksen, mutta aina vain tekee mieli lisää...

Siihen loppuivat kuvat, mutta asiaa mulla vielä riittää :D Mä aloitin tällä viikolla kuoron! Koululla on oma kuoro ja mä ajattelin että vaikka mun ääni ei mitään Whitney Houston -tasoa olekaan, niin ei se mitään, mä tykkään laulaa ja mä oon nyt sitten contralto... tai jotain sinnepäin (katoin google kääntäjästä eli kontra-altto suomeksi) :D kokoonnutaan keskiviikkoisin kolmesta viiteen, mutta mä missaan heti ekat harkat, koska ollaan Firenzessä. Mä en oo muuten vielä edes miettinyt pakkaamista, huomenna vois alottaa :b

Sitten toinen juttu, minkä vihdoin aloitin - italian kurssi! Aluksi mulle sanottiin, että lukio järjestää italian kurssin, mutta sitten ei järjestänytkään. Tämä kurssi on toisessa koulussa, mä en tiedä sen nimeä, mutta nunnat taitaa sitä pyörittää. Mun opettaja ei kuitenkaan ole nunna :D aloitin siis eilen, ja tästä lähin mulla on sitten torstaisin (uimisen lisäksi) neljästä kuuteen italiaa. Mun lisäksi siellä oli eilen vaan romanialainen Camelia ja ukrainalainen Alla, molemmat suurinpiirtein kolmekymppisiä. Mun pitää kysyä myös muilta vaihtareilta, jos he olisivat kiinnostuneita:) ja yks aika hyvä puoli tossa kurssissa on: se on ilmanen :D

Tälläinen sekapostaus taas :D nyt vähän Supernaturalia, sitten nukkumaan, huomenna kouluun ja sunnuntaina nokka kohti Firenzeä! En malta oottaa, reissusta tulee niin mahtava, koska onhan siellä mukana myös ihanaiset vaihtariystäväiseni!

3 kommenttia:

  1. onko nuo koulun reissut Firenzeen ja sinne toiseen paikkaan sulle ilmaisia, maksaako rotaryt vai maksatko itse ja mikä on hinta? hienoa että pääset matkustamaan!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. ei ole ilmaisia, ihan itse mun pitää kaikki maksaa, mutta ihan mielelläni sen teen! toi firenzen reissu makso jotain 250€ + lounaat ja muun ostokset ja prahan reissu tulee maksamaan 370€... mutta ihan ookoo hinnat kuitenkin neljän ja kuuden päivän reissuiksi :)

      Poista
  2. Ciao!
    Olin viime lukukauden Macomerissa. Ihanaa ja surullista katella sun kuvia sieltä. On ikävä sinne! Ota kaikki irti, vuosi menee liian nopre. :*

    VastaaPoista