lauantai 7. syyskuuta 2013

il mio compleanno

Mun synttäripäivä oli mahtava heti aamusta lähtien ja koko päivän mulla oli semmonen olo, että musta oikeesti välitetään täällä - ja Suomessa, koska heti kun olin syönyt aamupalan ja palannut omaan huoneeseeni, hostäiti ja -veli huusi mut ottamaan vastaan kukkalähetyksen, jonka mun Suomi-perhe oli tilannut mulle lähetettäväksi! (kukat siis ei tullut Suomesta, vaan Macomerista:D) ja sain myös parina edellisenä päivänä mommalta ja paapalta sekä momman veljeltä ja hänen vaimoltaan synttärikortit :) Myös facebookkiin tuli muutama semmonen onnentoivotus, nimenomaan Suomesta, jotka saivat mut ihan kyyneliin ♥



Ainiiin! (mulla unohtuu jo eilisetkin tapahtumat xD) jo ennen aamupalaa hostäiti antoi perheen lahjan mulle! Se oli tuollainen Yves Rocherin meikkipaletti, joka on ihan mahtava, koska mä otin tänne pelkästään perusmeikit mukaan :) mun hostäiti on siis Yves Rocherin edustaja, tai mikä se oikeaoppinen nimike nyt onkaan, mutta että hänen kauttaan saa tilattua YR:n tuotteita. Lahja oli kaiken lisäksi pakattu maailman söpöimpään paperiin!



aaaawws♥

Yhdentoista aikoihin, kun äiti oli saanut koristeltua suklaakakun, lähdettiin Macomerin kautta Santa Mariaan. Kaikki tulivat onnittelemaan mua (tanti auguri!) ja siivoamisen ja lounaan jälkeen syötiin herkullista kakkua ja sain taas kaks uutta yllätystä! Toinen oli kukkakimppu mun serkulta ja hänen perheeltään ja toinen oli kaulakoru mun toisien serkkujen perheeltä :)


Meinas henki loppua, kun aloin puhaltamaan liian kaukaa, mutta sammuivat sitte kuitenkin yhdellä henkäyksellä xD




Tää kaulakoru on kuulemma joku sardinialainen!

Ja tänään vielä sain mun kahdelta serkulta, Claudialta ja Martalta, yhden lahjan lisää! Liisa Ihmemaassa -kirjan, joka on englanniksi ja italiaksi!! toi oli ihan paras, tai siis, mikä vois olla parempi lahja vaihto-oppilaalle, joka yrittää oppia uuden kielen? hihii, en malta odottaa että pääsen alottamaan sen!

Tänään oltiin Santa Mariassa ja tehtiin viime hetken valmisteluja sekä syötiin lounas isolla porukalla (mä maistoin myös ekaa kertaa sydäntä ja oli siinä vissiin muitakin sisäelimiä. Eka asia, jonka oon täällä pistänyt suuhun, joka oli "interesting" :b), katottiin Miriamin, Ilarian ja Elianan kanssa Dear John -leffa italiaksi dubattuna ja mun hostäiti värjäs mun hiukset kastanjaruskeiksi! Nää uudet hiukset on tosi kivat! Mutta nyt pitäis alkaa mennä nukkumaan, huomenna on aikaisin herätys varmaan kolmeen kuukauteen, sillä seitsemältä pitää olla ylhäällä :D huh, miten mä pystyn tähän... Toisaalta mua vähän jännittää huominen kolmituntinen koitos, mutta toisaalta oon hirveen innoissani!

Musta ei varmaan nyt sitten hetkeen kuulu mitään, kun majaillaan seuraavat kymmenen päivää tuolla Santa Mariassa ja sitten alkaa koulu, mutta palailen sitten taas kun ehdin! Ci vediamo, ciao!

ps. Mä oon ilmoittautunut semmoseen osalle Italia-inboundeille tarkoitettuun kolmipäiväiseen Orientation Seminaariin, joka järjestetään manner-Italian Ravennassa 27.-29.9.! En malta oottaa, mä pääsen tapaamaan muita vaihtareita! Kun multa kysyttiin, että lähdenkö, niin ei kauaa tarvinnut miettiä!

2 kommenttia:

  1. ruoka on varmasti hyvää, mutta miten salaatin laita aterioilla, onko sitä tarjolla?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. no ei kyllä kauheesti, mutta joka aterian jälkeen syödään hedelmiä tai sitten ruokalajien välis on tarjolla vaikka kurkkua, porkkanaa tai tomaattia :D mutta kunnon salaattia en oo varmaan syönyt vielä kertaakaan.. :D

      Poista