sunnuntai 22. syyskuuta 2013

Very much welcome you are

Ciao a tutti! Paljon on tapahtunut sitten mun synttäreiden (vitsit, tuntuu että niistäkin on jo ikuisuus!). Mun koulu on alkanut, kaikki on hyvin, oon vain jo ehtinyt vaihtaa luokkaakin tässä välissä, haha :D mä en ymmärrä mistään aineista mitään, paitsi matikasta ja englannista. Siks vaikka mulla ei edes ois väsy, niin mua alkaa väsyttämään ihan hirveesti esim. filosofian tunnilla, kauhee vaiva yrittää pitää silmät auki, koska se on niin puuduttavaa istua vaan paikallaan ja "kuunnella" kun opettaja höpöttää italiaksi. Ja täällä tehdään kaikki muistiinpanotkin sanelemalla, etten voi tehdä niitäkään... Kaikki on vielä aika sekavaa, mutta ehkä se tästä pikkuhiljaa... :D


Eka koulupäivä, kuvassa mun ekan luokan tyttöjä :)

Santa Maria de Sauccu myös oli ja meni, mutta ne kymmenen päivää oli varmaan mahtavimmat täällä tähän mennessä! Mä lähennyin kaikkien ihmisten kanssa, opin tanssimaan sardinialaista kansantanssia (se on niin kivaa!), yhtenä yönä aamuna menin nukkumaan seittämältä ja heräsin kuudelta iltapäivällä, matkustin "sivusatulassa" (lo striglione) ja viime tiistaina kun tultiin takaisin Bortigaliin mä ratsasin yksin mun serkun hepalla.


Mun hiukset on ihan järkyttävästi tässä (mutta huomatkaa, oon värjänny ne!) XD mutta tää on tosiaan 7. päivä kun ollaan matkalla Santa Mariaan. Kolme tuntia suorassa auringonpaahteessa.. ton jälkeen ei ollut kauheen raikas olo :D

Ja kuvia mulla on tosiaan joku reilu 1200 Santa Mariasta, että mun pitäis jaksaa ottaa itteeni niskasta kiinni ja alkaa karsimaan ja muokkailemaan ja tekemään siitä postausta.. huhhuh, pelkkä ajatuski tuskastuttaa:D

Eilen oli mun serkun, Federicon, läksiäisbileet, koska se lähtee ens torstaina manner-Italiaan opiskelemaan/työskentelemään. Tai jotain vastaavaa, mä en oikein kunnolla tiedä mitä kun kukaan ei oo kauheesti selittänyt mulle, mutta lähtee kumminkin pois :D

Aika tosiaan on mennyt ihan hirveen nopeesti, koska ens perjantaina mä lähden sinne Ravennaan, vaihtarimiittiin! Mä en tiedä mistään maksuista tai lentolipuista yhtään mitään, saa nähdä pääsenkö edes lähtemään, haha :D noh, toivotaan ainakin koska mä en millään malta odottaa muiden vaihtarien tapaamista! Nyt mä meen, koska lähdetään Santa Mariaan (koska eihän me olla siellä vielä tarpeeksi aikaa vietetty, ehehheh :D no ei, mun tulee ikävä Santa Maria de Sauccua ja yks asia on varma. Mä tuun palaamaan sinne ja Sardiniaan muutenkin vielä monen monta kertaa elämäni aikana. Monta.)

ps. Otsikko on suora lainaus mun suusta. Alkaako mun englannintaito vähä ruostua? XD
pps. Tää oli nyt tämmönen "kerron kaikki asiat mahdollisimman nopeesti ja lyhyesti" -postaus, että pahoittelen sekavaa ja hyppivää tekstiä :o

3 kommenttia:

  1. luulin ensi et ne italialaiset on noin huonoja englannis mut se olitki sä:DDDDDD mutta joo, huomaa ainaki itellä että suomenkieli rupee vähä heikkenemää:o

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. ahahahaa niimpä XDD ja sulla varmaan vielä enemmän suomi heikentyä koska sä oikeesti PUHUT englantia, mä meen vielä suomi-englanti-italia linjalla.... :b

      Poista
    2. joo kyllä se munki suomi heikkenee "ja sulla varmaan vielä enemmän suomi heikentyä"...

      Poista