torstai 5. syyskuuta 2013

One month

Tasan kuukausi sitten, ehkä muutaman tunnin heitolla, mä astuin tähän huoneeseen ekaa kertaa. Ja tää on ollut ehkä nopein ja mahtavin kuukausi tähän asti mun elämässä. Tekemistä ja näkemistä on riittänyt, vaikka välillä on ollut niitä päiviä etten oo oikeestaan tehnyt muuta kuin ollut koneella. Siksi mä jo odotankin koulun alkua, mutta siihen on vielä 12 päivää. Useimmat vaihtarithan alottaa koulunsa melkein heti kun saapuu host-maahansa, mutta mulla on reilu kuukausi lomaa :D tosin, en mä valita, en todellakaan!

Viime päivinä ollaan oltu paljon Santa Mariassa, ollaan siivoiltu ja valmisteltu, koska seuraavasta lauantaista kymmenen päivää eteenpäin me yövytään siellä. Tää Santa Maria -juhla on siis ollut aika pitkäkestoinen ja se "huipentuu" nyt syyskuussa sitten tuolla kylässä. Mä en tarkalleen tiedä, mitä me tullaan tekemään noi kaikki kymmenen päivää, mutta ainakin kunnon ruokavarastot meillä on siellä, pastaa silmänkantamattomiin, juustoja, jälkiruokia ja vaikka mitä!



Leivoksia Santa Mariaan, joita tehtiin äidin, nonnan (=isoäiti) ja Alessian kanssa. Kyllä me niitä yhteensä varmaan reilu 300 saatiin aikaan :D



Santa Mariaan me mennään hevosilla ja osa kävellen. Jotkut, minä ja mun host-äiti mukaan lukien, istuu tollasessa "naistensatulassa" (lo striglione italiaksi) ja mun "kavaljeerina" on mun äidin veli, jolla oli myös tänään synttärit! Me vain ollaan synnytty vähän eri vuosina... :b

Mutta joo, eli matka kylään kestää kolmisen tuntia hevosella, ehkä kauemminkin. Mä voin vaan kuvitella kuinka kuuma siinä tulee, kun aurinko paahtaa, huhhuh.. tai siis jos tunnin ratsastus iltahämärässä saa hien pintaan, niin mitä kolme tuntia auringossa sitten tekee... Ollaan siis parina iltana nyt harjoiteltu ja hyvin on mennyt, vaikka toi on niin erilaista kun vain voin olla verrattuna normaaliin ratsastukseen.


Asiasta appelsiiniin, eli Santa Mariasta Soap Socceriin :D viime perjantaina ja lauantaina täällä pelattiin siis soap socceria eli calcio di saponea eli saippua jalkapalloa. Oli ihan hauskaa katsottavaa (vaikka pelaajilla oli kyllä varmaan hauskempaa) ja toi yllä oleva kuva kyllä tiivistää kyseisen lajin aika hyvin: kaikki oli melkein koko ajan rähmällään :D



Viime lauantaina oltiin Eleonoran ja Miriamin kanssa pitsalla paikallisessa pizzeriassa syömässä, oivoi kun oli hyvää! Ja kattokaa noita lautasia, ne on niin söpöt!

Mä en pystynyt jotenkin nyt ollenkaan keskittyä kirjoittamiseen, joten pahoittelen sekavia lauseita xD mutta viime päivinä en oikeastaan ole tehnyt mitään sen kummempaa, hengaillut kavereiden kanssa ja ollut Santa Mariassa. Tänään oli siis mun synttärit, mutta sitä postausta myöhemmin, nyt pitää mennä, ciao!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti