keskiviikko 21. elokuuta 2013

Quando sorridi

Miten aika voi mennä näin nopeasti? Viime postauksesta on jo viikko, paljon on tapahtunut ja mun pitäis muka muistaa kaikki mitä ollaan tehty :D Pitää varmaan alkaa listata ranskalaisin viivoin, mitä minäkin päivänä on tehnyt että muistais kaiken.. (muuten, nyt näkyy taas kaikki vanhatkin kuvat, jeejee!)



14.8. keskiviikkona lähdettiin Mariermin rannalle, joka sijaitsee vähän kauempana kuin Bosan ranta, jossa ollaan ennemmin käyty. Vähän pidempi ajomatka kyllä oli sen arvoista! Tuolla oli niin paljon kauniimpaa (ja puhtaampaa) ja rantahiekka oli ihan ihmeellistä. Täysin valkoista, mutta tosi isoa. Näistä kuvista ei oikein saa käsitystä minkälaista se hiekka oli, mutta se näytti vähän paakkuiselta suolalta :D

Tuolloin keskiviikkona tuuli tosi kovaa, joten ei kovin kauaa viihdytty rannalla.. Oltiin kuitenkin niin kauan että kun illalla katsoin peiliin näin ekaa kertaa kunnon rusketusrajat, wuhuu! Tällä hetkellä mä oon entistä ruskeempi, mutta ihan valkonen vielä näihin italialaisiin verrattuna :b





15.8. torstaina, heti aamusta, oli Santa Marian kulkue. Kulkueen jälkeen oli kirkko, jonne suurin osa ei mennyt vaan hengaili vain pihalla, minä ja kaverit mukaan lukien :D kirkon jälkeen kulkue lähti taas matkaan ja minä lähdin kotiin. Toi nyt kuulosti siltä, että olisin tullut Suomeen, mutta ei, lähdin ihan tänne Bortigali-kotiin, koska meille oli tulossa sukulaisia syömään :D ja hyvin taas söitiin, ruokana oli mm. lammasta, omnom♥


Illalla hengailtiin taas kavereiden kanssa ja mä nappasin kuvan gekosta katossa! Tai joku liskoeläin se ainakin on... näitä menee täällä pitkin seiniä ja kattoja koko ajan, tuollakin hetkellä samassa katossa noita oli neljä :D


Perjantaina en sitten tehnyt mitään ihmeellistä. Laitettiin (tai hostäiti ja -isä laittoi, mä istuin mun sängyllä ja katsoin toimenpidettä..) Suomen ja Sardinian lippu mun huoneen seinälle!


Frida :)



Ilaria, Sofia ja Eliana

Eleonora :) ja tuolla taustalla Giulia, tyttö joka laulaa, lähtee nyt syksyllä Brasiliaan vaihtoon! sillä on jotain ongelmia, joten se ei vielä tiedä lähtöpäivää, mutta mä pidän peukut pystyssä, että asia selviää pian :)

Lauantaina päivällä ei oikeastaan tapahtunut mitään. Illalla lähdettiin Santa Mariaan, mutta mun visiitti jäi lyhyemmäksi kuin muiden, kun mun piti lähteä kotiin valmistautumaan eräitä 18v. juhlia varten. Juhlissa oli ihan kivaa, vähän tylsää kun tää italiantaito on niin vähäistä, joten kommunikointi on.. noh, mitätöntä :D

Mä olin ihan yllättynyt, kun mä olin laittanut yhden mun mekoista päälle, sellasen "farkkuisen", ja sitten kun Eleonora ja Giulia tulivat mua hakemaan kotoa, niin reaktio oli "Toi on liian lyhyt". Aluksi mä ajattelin, että ne vitsailee tai siis.. no okei, eihän se ollut mikään nilkkoihin asti ylettyvä maksimekko, mutta ei kyllä mikään minihamekaan. Helma oli vähän polvien yläpuolella. Ja me oltiin menossa juhlimaan 18v. synttäreitä, ei kyläilemään vanhojen sukulaisten luo :D mä sitä vähän ihmettelin, mutta vaihdoin kuitenkin yhteen hameeseen, eikä se nyt mua haitannut, mutta mä vain yllätyin!

Sunnuntai vierähti kokonaan Santa Mariassa, jossa syötiin sekä lounas, että päivällinen ja Giordana (mun serkku) opetti mulle italiaa ja mä opetin Giordanalle englantia JA suomea! Se oppi tosi nopeesti suomen numerot ja muistaa ne vieläkin aika hyvin ;) Ainiin, voisin tähän väliin mainita, että kun sitten syyskuussa on kulkue Santa Mariaan hevosilla ja kävellen (matkahan on siis joku 20km :D) niin mä ratsastan sinne! Tai istun naistensatulassa, kun mun hostäitin veli ratsastaa :D mutta kuitenkin, vähä siistiä!





Maanantaina en vissin taaskaan tehnyt mitään ihmeellistä, katoin suurinpiirtein vaan Supernaturalia ja New Girlin vanhoja jaksoja :D Mutta eilen lähdettiin aamusta saaren toiselle puolelle, Orosei-nimiseen paikkaan Sa Curcurican rannalle (toi Curcurica lausutaan "kurkurikka", hehhee :D)! Siellä oli niin mielettömän kaunista! Vesi tuli vain polviin asti vielä viidentoistakin metrin etäisyydellä rannasta ja vesi oli yhtä kirkasta kuin Niemenkylän maauimalassa. Tultiin kotiin vasta joskus puoli kymmeneltä, joten oltiin oltu matkalla suurinpiirtein 12 tuntia :D oli vähän väsy, kun yöunetkin oli jääny vähemmälle..

Sellainen viikko mulla! Tänään on taas jotain juhlaa ja huomenna tänne tulee Neffa-niminen artisti, joka on vissin aika kuuluisa täällä Italiassa :) oon kuunnellut jotain sen biisejä ja ihan kivoilta vaikuttaa!

8 kommenttia:

  1. Toi lisko! Mä löysin yhtenä iltana Brasiliassa tommosen koristetyynyn alta mun sängyltä!! Aikamoinen sydänkohtauksen paikka siinä oli. Sitte mulle kerrottiin, että jos oot ihan hiljaa sun huoneessa tai olkkarissa niin niitä näkee juoksemassa seinillä ja katossa. Arvaa vain nukuinko hyvin seuraavan yön ;D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. hyiii, vähä ois hirveetä illalla löytää tollanen sängystä... xD

      Poista
  2. ihana toi ranta vesi ja hiekka! olis niin ihanaa päästä itekki tommoseen paikkaan♥ ikävä mutt älä tuu takasi♥ XD

    VastaaPoista
  3. Onko toi koira se pentu joka "puri"?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No ei oo, se oli musta.. ja se oli vissiin vaan alkuhuumaa, ei se oo enää semmonen touhotes :D

      Poista
  4. hihii sulla näyttää olevan tosi kivaa siellä!:) ja MÄKI HALUUN TOLLASELLE RANNALLE

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. niin on, ja sullaki näyttää olevan kun lukee sun postauksia ;) ME OLLAAN AIKA ONNEKKAITA!

      Poista